Business coaching

Hozza ki a maximumot vállalkozásából és önmagából!

Minél magasabb vezetői pozícióba kerül valaki, annál inkább jellemző rá az elmagányosodás. A probléma leginkább a cégvezetőket sújtja, mert fölöttük már nincs senki, akivel olyan bizalmi viszonyt alakíthatnak ki, amibe belefér a legmélyebb kétségek és a képtelennek tűnő üzleti ötletek megvitatása is. Nekik segíthet az üzleti coaching, amelynek eredménye nemcsak, hogy mérhető, de a befektetett energia bizonyítottan meg is térül.

Kinek ajánljuk a business coachingot?

  • CÉGTULAJDONOSOKNAK
  • ÜGYVEZETŐKNEK
  • KÖZÉP- ÉS FELSŐVEZETŐKNEK

Van üzleti megtérülése a coachingnak?

De még mennyire, amit több kutatás és elemzés is alátámaszt. Íme néhány ezek közül:

  • A Fortune 1000 tanulmánya kimutatta, hogy az üzleti coaching átlagos ROI-ja majdnem hatszorosa annak, mint amit a coaching szolgáltatásokért fizetnek.
  • A The Institute of Coaching szerint a coachingban résztvevők több mint 70%-a tapasztalt jelentős javulást nemcsak a munkakapcsolatokban, hanem a kommunikációban és a teljesítményben is.
  • Egy tanulmány kimutatta, hogy a vezetői coaching akár 788%-os megtérülést is eredményezhet a megkérdezett vállalatoknál.

Mikor érdemes üzleti coachingba kezdeni?

Vannak olyan periódusok a cégek életében, amikor egy üzleti coach lehet a legstabilabb támasza a vezetőnek. Néhány ilyen élethelyzet:

  • Ha a növekedés túl gyors ütemű: Az árbevétel és az alkalmazottak létszámának exponenciális növekedése a legnagyobb üzleti siker, de a gyors fejlődés óhatatlanul együtt jár nehézségekkel is. Az üzleti coaching ilyenkor nemcsak a jövőkép felállításában, hanem a célok megvalósításához szükséges lépések felvázolásában is segít.
  • Ha a cég látszólag elérte működése határait: Vannak-e még belső, kiaknázatlan tartalékok? Milyen rövid, közép és hosszú távú stratégia állíthatná újra növekedési pályára a céget? Mik a szűk keresztmetszetek és hol van ebben a vezető felelőssége? Csak néhány jellemző kérdés, amire az üzleti coaching során válaszokat kereshetünk.
  • Ha nagy változás előtt áll a cég, vagy annak vezetője: Egy új üzletág elindítása, egy másik cég felvásárlása, a szervezeti struktúra átalakítása vagy új középvezetők kinevezése mind-mind olyan élethelyzet, amikor óriási segítséget jelenthet az üzleti coaching folyamat.
  • Ha a kiégés veszélye fenyeget: Fejlődni mindig, minden pozícióban lehet, akkor is, ha úgy érezzük, elértük a szakmánk csúcsát. Az üzleti coaching folyamat segíthet felvázolni az egyéni fejlődési utat, megtalálni az ahhoz szükséges belső motivációt, illetve összehangolni az egyéni és a vállalati értékrendet. 

Mit csinál egy business coach?

Amellett, hogy aktív figyelmet és időt szán a vezetőre, jól irányzott, célzott kérdésekkel katalizátorként képes elindítani olyan folyamatokat, amelyek aztán valós üzleti eredményekben realizálódnak.

Az business coaching segít

  • meghatározni a KPI-okat egyéni és szervezeti szinten,
  • jövőképet alkotni és ahhoz kapcsolódó stratégiát felvázolni,
  • feltérképezni és áthidalni azt a szakadékot, ahol a vezető és vállalata jelenleg van és ahol valójában lenni szeretne,
  • kijelölni a szakmai fejlődés útját,
  • fejleszteni a gondolkodásmódot,
  • összehangolni a személyes és vállalati értékeket,
  • továbbfejleszteni a vezetői készségeket.

Az üzleti coaching fókuszában mindig az adott vezető és az általa irányított szervezet áll. A coaching célját közösen határozzuk meg, személyre és szervezetre szabottan.

Milyen eredmény várható az üzleti coachingtól?

Az üzleti coaching segíthet a növekedés felgyorsításában, a bevétel növelésében és a stratégiai célok összehangolásában. A személyes készségek és képességek fejlesztése közvetlenül és pozitívan hat a vállalkozás teljesítményére is.

Mi fog történni? Hogyan kell elképzelni az business coaching folyamatát?

A coaching ülések négyszemközt zajlanak. Az aktív figyelem az üzleti coaching egyik alappillére, ezért szerencsés, ha az ülések során a külső zavaró körülmények kizárhatóak (pl. telefon elnémítása, nyugodt és csendes helyiség). Az ülések hossza 75 perc, amelynek során a coach számos módszert alkalmaz a közösen meghatározott cél eléréséhez: irányított kérdések, tesztek, kérdőívek stb. A coach “kívülálló” szerepköre olyan új perspektívákat nyit meg, amely segít a vezetőnek objektívebben látni az általa irányított szervezetet. Az üzleti coaching során a figyelem 100%-ban a vezetőn és az adott vállalkozáson van. Az alkalmazott módszerek személyre szabottan választjuk meg. Általában 6-8 coachingalkalom szükséges egy kitűzött cél eléréséhez, de a coaching folyamat akár éveken átívelő, stratégiai partnerséggé is válhat.

Mivel foglalkozunk a coaching alkalmak során?

Az üzleti coaching során mind a soft, mind pedig a hard skillek fejlesztése megvalósulhat. A stratégiai tervezés, analitikus gondolkodásmód, vezetői eszköztár vagy épp a prezentációs technika fejlesztése mellett az önismeret, a magabiztosság, az érzelmi intelligencia és optimizmus is lehet a coaching folyamat célkitűzése.